2022 m. birželio 18 d., šeštadienis

Ispanija 2022. Madridas

Kuomet darau įrašus šiame savo kelionių aprašymo puslapyje, tai po to labiausiai pati ir džiaugiuosi, kad tai padariau. Tad bandau ir vėl nepraleisti progos su savimi iš ateities (ir su jumis taip pat) pasidalinti patirtais kelionės įspūdžiais. Taigi  šį kartą mūsų kelionė į Ispaniją. Kelionės priežastis - dukterėčios/krikštadukros :) vestuvės Alikantės regione.

Pradžioje laukėme, kol bus pigesni skrydžių bilietai į Alikantę, tačiau Kaunas-Alikantė bilietai nepigo.., ir aptikę bilietus Kaunas-Madridas ir atgal po 15-24 eurų, čiupom juos, ir pradėjom planuoti kelionės detales. Gavę rekomendacijų, kur ką aplankyti Alikantės apylinkėse maršrutą susidėliojome maždaug taip: pirma diena skiriama pačiam Madridui, po to keliaujame į Viduržemio jūros pakrantę - apsistojame viename miestelyje, po to vestuvių šventė, po jos apsistojame kitame miestelyje, ir namo.

Mūsų skrydžio Kaunas-Madridas vakarą būsimi jaunieji taip pat turėjo skristi porą valandų anksčiau Kaunas-Alikantė, tačiau dėl kažkokių karinių oro pratybų vėluojant jų lėktuvui, turėjome progos su jais susitikti oro uoste ir kartu sulaukti savo įlaipinimų. Tad iš vieno oro uosto beveik tuo pat metu pakilome beveik ta pačia kryptimi.

Į Madridą atskridome po 1 val. nakties. Mus, pagal susitarimą, turėjo pasitikti airbnb išsinuomoto buto savininko atsiųstas taksi su mano vardu, tačiau, kaip supratome, ispanai tikrai labiau atsipalaidavę žmonės nei galėjome įsivaizduoti, tai atvykęs taksistas turėjo ne mano vardą, o kažkokį kitokį - "Liam" tai dėl to buvo šiokių tokių nesklandumų. Ir, kiek susidūrėme visos kelionės metu, ispanai, ypač vyresnio amžiaus, nors tikrai sulaukia didelio kiekio turistų iš įvairių šalių, nėra dar įvaldę anglų kalbos. Iš tikro atvykėlius pasitinka ne mažas kiekis taksistų. Mes buvome šešiese, ir jau buvo norinčių mus pavežti, tačiau, kad jau buvo sutarta, jog šeimininkas atsiųs mums taksi, tai mes ir norėjome, kad mus vežtų tas atsiųstasis.

Buto šeimininkas pasirodę beesąs labai komunikabilus, ir puikiai užvaldęs google translator :D Mus prajuokino, kaip jis su mumis bendravo - įsijungęs vertėjo programėlę kalbėjo ispaniškai, o google "asistentė" mums vertė viską į anglų kalbą. Mėgino tai daryti ir lietuvių kalba, tačiau sklandžiau tai vyko angliškai.  Tai va, tai kol nuvykom į butą jau buvo 2-3 val nakties, bet šeimininkas vis tiek labai norėjo mums viską supasakoti ir "senovišku" - popieriniu būdu rodė mums Madrido nuotraukas, žemėlapius, kur ką verta Madride pamatyti, aplankyti. Na, mes ir taip jau turėjom susidarę ekskursijos planelį, tad aktualiau šiuo metu mums buvo tiesiog gulti miegoti, ir pailsėti po varginančios kelionės. Miegot nuėjom turbūt tik apie 3-4 val. O ryte - juk nepamiegot atvažiavom,.. tad visi jau apie 8 val. buvom atsibudę :D

Papusryčiavę nukulniavome į metro, nusipirkome vienos dienos bilietus po 8,40 € ir patraukėme apžiūrėti senamiesčio.

Madrido viešajame transporte vis dar reikalingos kaukės (beje, ir skrydžio metu taip pat - kadangi skridome su ispanų įgula).

Pagrindiniai dalykai, ką norėjome/galėjome aplankyti Madride, tai: Karališkieji rūmai (Palacio real), Teatro rūmai (Teatro real), didžioji aikštė (Plaza mayor),  St Migelio turgus, fontanai, bažnyčios, kiti žymūs pastatai. Tiesiog nieko naujo, ko nesiūlo pirmą kart apsilankiusiems turistams.

Atvykus prie karališkųjų rūmų matėme kaip keičiasi raitelių apsaugos pamaina.

Po to stebėjome karališkąją eiseną su žirgais, ir po to, kur tik ėjome senamiestyje vėl susidurdavome su eisena.

Užsukome į porą bažnyčių

perėjome didžiąją aikštę

Užsukę į S. Miquel turgų (Mercado de san Miguel), neatsispyrėm alyvuogėm :D

Tokį vienos dienos metro/autobusų bilietą pirkti tikrai verta, jeigu važiuosi keletą kartų ir su persėdimais. O mes taip ir darėme - atvykome į senamiestį, apvaikščiojome, po to vėl į metro, vėl pavažiavome. Dabar atvykome į traukinių stotį Atocha, kuri daro įspūdį savo botanikos sodu.

Po to vėl atgal į senamiestį.

Vakare su tais pačiais metro bilietais nuvykome į automobilių nuomos punktą. Kelionė iš Madrido į Alikantę suplanuota rytoj, tad, kad galėtume sklandžiai pradėti kitą dieną, automobilius išsinuomojome iš vakaro. Kadangi nuomojama ne valandoms, o dienoms, automobilį turėsime grąžinti birželio 16 d. 16 val. tad ar pasiimtume automobilį rytoj ryte, ar šiandien iš vakaro (po 16 val.) nuomos kaina dėl to nesikeičia, o mums su metro nuvykti į nuomos punktą patogiau šiandien nei rytoj, nes ryt nebegalios metro bilietai. Ir - beje, visuomeniniu transportu vykstant į oro uostą - prisideda dar 3 eurai, tad išsiaiškinome, kad, nors ir nuomojamės automobilius iš oro uosto (iš kur nemokamais 'šatliais' veža į nuomos punktą), galime ir patys tiesiai atvykti be papildomo pervežimo.

Gavome automobilį gražiais numeriais (foto jau iš pakrantės).

Vakare dar norėjome saulę palydėti prie Templo de Debod (Debodo šventykla yra senovės Egipto šventykla, kuri buvo išardyta ir perstatyta Madrido centre), bet nutiko toks dalykas su rozetėmis išsinuomotame bute... Jau iš vakar vakaro pastebėjome, kad viename iš miegamųjų neveikia nė viena rozetė. Pranešėme apie tai šeimininkui, pamanėme, kad išspręs šią problemą. Jis atėjo, nežinojo, kad neveikia rozetės, ėmė kažką prie pačių rozečių krapštinėtis. Iš kart supratom, kad jis nieko nesusigaudo elektros reikaluose. Jei jau neveikia visos kambario rozetės - vadinasi problema kažkokiame laidų sujungimo taške. Jis po to atidarė vieną elektros laidų dėžutę, kažkaip patempė laidus, kad dingo elektra visose buto rozetėse :D . Tai jau išsigandom, kad jau pridarė daugiau bėdos nei buvo iki šiol, pabijojom, kad išvis viso buto elektros nesugadintų :D sakėm, kad čia reikia elektriko, jis sakė, kad negali taip greitai elektriko surasti, tai gražiuoju išprašėme šeimininką lauk. Po to netoliese radome elektros reikmenų parduotuvėles, ir antroje jų nusipirkome įtampos testerį, ir mūsų vyrukai patys sutvarkė tuos laidus ir tada atsirado elektra visose rozetėse.

Apie tai, kad sutvarkėme, parašėme šeimininkui tik išvykus. Jis po to net siūlėsi pervesti 30 € už sutvarkymą. Bet vyrukai atsisakė.

Kitą rytą mūsų laukė ilgas kelias. Bet prieš tai dar užsukome į įspūdingą Retiro parką su Retiro ežeru,  „Palacio de Cristal“ oranžerija..

Automobilius pasistatėme požeminėje aikštelėje netoli Alkalos vartų

Parke gausu vaikščiojimo takų, istorinių pastatų, skulptūrų, fontanų. El Retiro parkas yra vienas didžiausių Madrido miesto parkų Ispanijoje. Parkas priklausė Ispanijos monarchijai iki XIX amžiaus pabaigos, kai tapo viešuoju parku. 2021 m. Buen Retiro parkas tapo UNESCO Pasaulio paveldo sąrašo ir Paseo del Prado dalimi.

Ežere knibžda gausybė karpių.
Čia galima romantiškai pasiirstyti valtelėmis.

Prie oranžerijos "Palacio de crystal" ežeriuke plaukioja, bei ant kranto saulutėje šildosi vėžliukai!

Kitoje Retiro ežero pusėje prie paminklo Alfonsui XII įspūdingas skulptūrų ansambis