2015 m. rugpjūčio 21 d., penktadienis

Ilgas kelias iki jūros. Kelionė į Kroatiją 2015 (I dalis)

Žinojau, kad ne rugpjūčio mėnesį reikia važiuoti į Kroatiją, tačiau šį kartą taip jau gavosi:
Tiesiog atostogų laikas suplanuotas iš anksto (rugpjūtį) (o kada gi daugiau imti atostogas Lietuvoje?) + noras nuvykti į Kroatiją = kelionė į Kroatiją rugpjūčio mėnesį :) Jūs taip nedarykit :) važiuokit rugsėjo gale, spalio pradžioje arba pavasarį :) Nebent jums labai patinka oro temperatūra iki 37 laipsnių pagal Celsijų. Bet nepaisant to, mums kelionė labai labai patiko :)

Keliavome penkiese (4 suaugę ir 11 m. vaikas) vienu automobiliu (varomu dyzeliu). Važiavome taip vadinamu "trumpiausiu" keliu :) Pirmą dieną įveikėme 1000 km: Klaipėda-Kaunas-Augustov-Lomža-Varšuva-Čestochova-Katovice ir iki Lenkijos-Čekijos sienos. Nakvynės pradėjome ieškoti šiek tiek per vėlai. Nuo Gliwice iki Čekijos sienos yra nauja autostrada A1, ir šiame kelyje nebelabai buvo hostelių ar motelių, bet šiaip ne taip jau beveik vidurnaktį radom, kur nepigiai (20 eurų/žmogui) pernakvoti :)

Antrą kelionės dieną pabuvosime penkiose valstybėse :) Lenkijoj, Čekijoj, Austrijoj, Slovėnijoj ir Kroatijoj.
Ryte kertame Lenkijos-Čekijos sieną, perkame kelių vinjetę (11 eurų),  važiuojame Ostrava - , po to Brno kryptimi. Greitai pervažiuojame Čekiją. Toliau Austrija, vėl kelių vinjetė - keliai geresni nei Čekijoj, bet mokestis mažesnis - 9,96 eurų. Vos įvažiavus į Austriją, pasitinka labai gražūs, nors ir pasienio, bet jau 'austriški' miesteliai, mūsų kelias pravingiuoja jaukiomis miesto gatvelėmis. Važiuojame Vienos, vėliau Graz'o kryptimi. Austrijoje pietauti stojame McDonalde :D Pietūs turi būti greiti :D ,bet mums greitai nesigauna :).
McDonaldas įsikūręs išskirtiniame pastate,

ir jis yra štai čia. Pastatas įdomus ne tik iš išorės, bet ir viduj labai savotiška. Man, mėgstančiai tokias mozaikas, labai gražu :) (kas sekate mano geocaching'o veiklą - tai būtent čia radau lobiuką :) ) Šis pastatas yra pastatytas Hundertwasser stiliumi. Menininkas ir architektas Friedensreich Hundertwasser sukūrė šio pastato dizainą.

Toliau važiuosime per Slovėniją. Jeigu norite išvengti kelių mokesčio, yra alternatyvus kelias :) Austrijos-slovėnijos sieną - upę Mura

reikia pervažiuoti Mureck miestelyje, įvažiuojant į Slovėnijos Trate miestelį ir serpantinu užkilti į kalną.

Kažkur pakeliuj Slovėnijoje -

Toliau reikia laikytis Lenart, vėliau - Ptuj krypties. O nuo Ptuj jau kelias nemokamas, ir tas pats į kurį įvažiuosite ir mokamu keliu. Per Sloveniją tik apie 50 km  gražių kalnuotų vietovių, ir mes jau prie Kroatijos sienos! Laikomės Zagrebo krypties - ir štai privažiuojame penktąją valstybę, ir mūsų siekiamą - Kroatiją. Čia mus pasitinka net trys punktai - du pasų tikrinimo ir vienas - kelių mokesčių. Čia sistema tokia - įvažiuojant į autostradą gauni talonėlį, išvažiuojant iš atostrados nuskenuoji jį ir susimoki reikiamą sumą.
Pasiėmėm talonėlį ir patraukėm gražia atostrada tarp kalnų ir tuneliais. Pakeliuj punktas susimokėti už kelią.
Susimoki eurais, o grąžą gauni kiaunėmis ir liepomis :) Kiaunės - tai Kroatijos kunos, o liepos - tai tų kunų "centai" - lipos.

Mūsų pirmosios kunos :) Pirmoji atkarpa kainavo 6,40 eur. Padavėm 50 eurų, gavom virš 300 kunų grąžos.

Nakvynę planavome kempinge. Kempingų Kroatijoje tikrai nemažai, jų apytisklę vietą randame Kroatijos kempingų žemėlapyje. Pakeliuj, netoli Zagrebo matėm vieną kempingą visai šalia autostrados, bet mes planavom dar kiek tolėliau pavažiuoti. Tad dar 40 km. Jau temsta. Dar vienas kelių mokesčių punktas, dar vienas talonėlis, o išvažiuojant vėl mokame eurais (tam, kad išsikeisti), šį kartą apie 3-4 eur. Atvažiavom į Duga Resa miestelį. Klausiam žmonių, kur kempingas, sako, kad už 4 km. Kiek važiuojam nuorodos vis rodo, kad už 5 km, toliau privažiuojam ženklą - vėl 5 km :-D ir t. t. Na, bet galų gale, jau tamsoj privažiavome kempinga. Kempingas labai pilnas gyventojų :-) Puiku, kad radom :) Pliusai: - puikūs tualetai :D. Minusai: silpnas wi-fi, nėra virtuvės - t.y. nėra viryklių, nėra suoliukų bei staliukų, panašu, kad nėra ir šaldytuvų :) beveik nėra žolės :) Vėliau sužinosim, kad nė vienam kempinge ne visur yra žolės - per sausa :) Labiau įprasta priimti stovyklautojus su kemperiais, kurie su savimi viską turi ir virykles ir šaldytuvus ir staliukus :)

Pusryčius valgėme tiesiog taip paprastai.. stalo nei kėdžių neturėjom :) Bet savo ugnies vežėmės, už tai galėjom kavos užsikaisti, bei greito paruošimo košę išsivirti.

Trečia (!) kelionės diena. Iš kempingo išvažiavome, palyginus, anksti - 9:37 val. Iki Plitvicos apie 80-90 km.  Pakeliuj užipylem dyzelio, gana nebrangiai - po 1,16 eur. Apie 11:40 atvykom į Plitvicos nacionalinį parką. O čia - milžiniška eilė.  Labai labai daug žmonių. Karšta. Nežinau, kiek eilėj prastovėjom, gal pusvalandį, gal valandą... Įėję pasirinkom vieną iš keturių siūlomų trasų/maršrutų. Pasirinkom vidutinio ilgio - 4 km maršrutą - B. Į parką yra du įėjimai. Iš vieno įėjimo yra A, B, C, D maršrutai, iš kito įėjimo tolesnėmis abėcėlės raidėmis pavadinti, kurį pagal planą pasirenki, po to jau žinai, kuria kryptimi eiti :)

Ir prasidėjo gražių vaizdų. Pradžioj iš viršaus matėme visus didžiausius krioklius is viršaus.

Po to vis leidomės žemyn, artyn to žydro vandens.

Matėm daug palei krantą plaukiojančių mažų ir didelių žuvų, konkuruojančių dėl maisto su antimi :)

Matėm net gyvačioką
Į trasą įėjo ir plaukimas laivu ir važiavimas autobusu-traukiniu.

Viso ežerų ir krioklių parke užtrukome ~ 5 h. Neskubant, galima ir ilgiau :) Kainavo 180 kunų suaugusiam ir 80 kunų vaikui. Kaina priklauso nuo sezono. Yra net trys variantai. Tai mes pataikėm, ant brangiausio - "gi rugpjūtis"! :) Rugpjūčio mėnesį Kroatijoje būna daugiausia turistų ir aukščiausios kainos.

Šiandienos tikslas buvo nuvykti iki Adrijos jūros. Iki Zadaro dar ~200 km. Apsilankius nuostabioje 'tarpinėje stotelėje', traukėme toliau. Jeigu Plitvicos ežerų parkas man labai priminė Austrijos Alpes (kalnai, ežerai), tai važiuojant toliau, vaizdai man nepriminė nieko. Labai keistas kraštovaizdis, kalnai ir apaugusios pievos, kaip apleisti laukai, atrodo, kad ten net niekas negyvena ir jokia veikla nevyksta..
Pusiaukelėje, važiuojant keliu, šone matėsi didelė, ilga kalnų siena. Tai Velebitų kalnų grandinė. Atrodė, tarsi ji užstotų mums jūrą (nors jūra dar tik už ~70 km). Sakiau, kai persirisim per šiuos kalnus, pamatysim jūrą. Užvažiavus į kelio aukščiausią vietą, sustojom pasigrožėti pravažiuotu kraštovaizdžiu. Turėjome bėdyčių su automobiliu, todėl sustojimas mašinytei turėjo būti į naudą. Čia pat prie mašinos užsikaitėm kavos :D

Persiritus per klanus vėl kraštovaizdis pasikeitė. Pasirodė kalnagūbriai su rėvomis. Kairiau tolumoje matėsi horizonto linija, susiliejusi iš jūros ir salų.  Dar buvo like apie 60 km iki tikslo. Vaizdai kaip iš lėktuvo :)

Štai kokia graži, šilta ir jauki, mus pasitiko Adrijos jūra

Netoli pakrantės, pakeliuj buvo nemažai nuorodų į kempingus, bet mes naiviai tikėjomės rasti apartamentus :D . Dabar tai jau kelia juoką, o tada juoko visai nekėlė :D
Atvykome į mažą miestelį šalia Zadaro, kažkiek ironišku pavadinimu - Bibinje. Bandėm ieškot, bet nesėkmingai, aišku, norėjom prie vandens, bet net ir toliau nuo pakrantės, visi sakė, "gi rugpjūtis dabar, nieko laisvo nėra". Saulė leidosi, sutemo, tapo dar sunkiau ieškoti. Tuomet vieningai nutarėm, kad tiks bet kas, kad ir kempingas. Tad ėmėm ieškoti kempingo. Visa pakrantė vien tik miesteliai, vienas baigiasi, kitas prasideda. Taip atvykom į kitą gretimą miestelį - Sukošan. Čia tamsoje užmatėme pilnut pilnutėlį kemperių kempingą. Dalis mūsų kompanijos išėjo ieškoti, kalbėtis, klausti. Ilgai neparėjo. Kempingo šeimininkas pradžioj sakė, kad nėra pas jį vietos, bet įsigilinęs į mūsų problemą, nutarė pasižiūrėti savo kempinge, ar tikrai nėra vietų. Ir pasirodo, puiki viena laisva vieta kaip tik mums. :-) Atrodo, kad Dievas laikė tą vietą mums :-) Nuostabi vieta! - po alyvmedžiais ir figom, ir apie 50 metrų (o gal ir mažiau) iki jūros  :-). Ir netgi nebrangiai. Staigiai statėm palapines, valgėm vakarienę ir gulėm miegoti, vėl po įtempto nakvynės ieškojimo. Tai tokia diena buvo. Idomi :-)

Skaityti toliau: II dalis. Sukošan, Zadar, Kornati salos.