2015 m. rugpjūčio 24 d., pirmadienis

Kelionės dienoraštis: Sukošan, Zadar, Kornati salos. Kroatija 2015 (II dalis)

Adrijos pakrantėje rytas dvelkė ramybe.

Tačiau mūsų kompanijonams rytas prasidėjo skirtingai.

Netyčia "sugedo" mūsų kavos bei viso kito gėrio viryklė:

Pagrindinis vairuotojas šiandien skyrė šiek tiek dėmesio mašiniukui:

Susipažinome su cikadomis:

Kur benuvažiuosi, visur pakrantėje jas išgirsi. Labai šaižus garsas. Laimei jos vakare nutyla, o paskui ryte vėl tarsi kas kokį mygtuką įjungtų, visos pradeda "dainuoti" , ar groti..

Pasipliažinom, pasimokinom paviršutiniškai 'nardyti':

Popiet nuvykome apžiūrėti Zadaro. Buvo labai karšta.

Patiko man visi, kiek teko pabuvoti, Adrijos senamiesčiai: siauros gatvelės, iki blizgumo nugludinti balti grindinio akmenys, balti, menantys senovę, pastatai. Štai ir 9-ame amžiuje pastatyta Šv. Donato bažnyčia (viršuj, kairėje). Dešinėje - Šv. Marijos bažnyčia (apie 11-12 a.) Žemiau - Anastasijos katedros bokštas (12-13 amžius). Apačioje - moderni skulptūra Šv. Krševan'o bažnyčios skvere:

Kitoje nuotraukoje - apačioje kairėje - miesto vartai, pastatyti 16 amžiuje, dešinėj viršuje - šv. Mykolo bažnyčia (Crkva Sv. Mihovila) - 14 amžius:

Vakare ir vėl atvykome - pamatyti naktinio Zadaro.
Net patys to nežinodami, ir nesitikėdami, aplankėme "Pasveikinimą saulei" (Pozdrav Suncu) šviesos instaliaciją:

"Linkėjimai saulei" yra nuolatinė meninė instaliacija, įrengta ant jūros krantinės. Ją sukūrė Zadaro architektas Nikola Bašić. Instaliaciją sudaro ~300 daugiasluoksnių stiklo plokštelių-saulės baterijų, sudarančių apie 22 m skersmens ratą. Saulės baterijos per visą dieną prikaupia tiek energijos, kad po to visą naktį gali džiuginti lankytojus: po saulėlydžio stiklo plokštelės sukuria puikų šviesos animacijos šou. Manoma, kad ekranas generuoja apie 46500 kWh elektros energijos per metus.

Mūsų šio vakaro tikslas buvo paklausyti jūros vargonų (Morske Orgulje):

***
Dieną, besimėgaujant Adrijos jūros pakrantės malonumais, užšnekino mus reklameris, ir pasiūlė plaukti į Kornati salas. Ilgai nesvarstę sutikom. Iš tikro net nepagalvojau pasiderėti, ... kainavo suaugusiam 40 eurų, vaikui per pus. Atminty susišvietė, kad iš Nidos į Mingę ir atgal su žuviene plukdina už 30 eurų, tai pamaniau, kad 40 eurų į Kornati salas taip pat su pietumis, nėra taip jau labai per brangiai... :)

Taigi, kitą dieną turėjome puikią išvyką laiveliu.

Salų grožis.

Beje, labai įdomu - daugelis salų turi įstrižas formavimosi linijas:

Taip yra todėl, kad Afrikos tektoninė plokštė milijonus metų judėjo į rytus, šiaurės rytus ir į šiaurę, ir ši plokštė palindo po Eurazijos tektonine plokšte. Visas Viduržemio jūros regionas (taip pat ir Adrijos jūra, ir Kornati salos) yra ant tos aktyvios seisminės zonos.

Čia mūsų pietūs - kepta skumbrė :)
Papietavę atplaukėme į Telaščicos įlanką, į Dugi Otok salą. Kepinant saulutei nužingsniavome iki druskos ežero Mir (Jezero Mir). Iš viršaus šis ežeras atrodo štai taip (nuotrauka pasiskolinta iš www.panoramio.com):

Šio ežero vandens lygis yra apytiksliai toks pat, kaip ir jūros. Į jį požeminiais kanalais priteka vandens iš jūros, todėl jis yra ir labai sūrus. Dėl išgaravimo dar sūresnis nei Adrijos jūra. Vandens temperatūra čia įprastai vasarą būna 33 laipsniai pagal Celsijų. Šiandien buvo ne išimtis.

Pasimėgavę druskos voniomis, kopėme pasigrožėti Kroatijos salų "karūnomis". Tai yra aukšti uolėti skardžiai, atsisukę į atvirą Adrijos jūrą. Afrikos plokštė, bestumdama  Eurazijos plokštę, iškėlė įspūdingus uolėtus skardžius. Bėgant laikui, korozijos, erozijos ir abrazijos procesai tik pagražino šiuos klifus :)
Iš tiesų labai labai gražu :)

Karščio raginami dar kartą išsimaudėme, bet šį kartą jau vėsiame ir skaidriame Adrijos vandenyje.

Sugrįžę į laivą, stebėjomės aplink plaukiojančia žuvų gausybe:

Grįžę į kempingą ruošėmės tolimesnei rytojaus kelionei į pietus.