2016 m. vasario 19 d., penktadienis

Kipras 2016. I dalis

Aprašysiu mūsų kelionės į Kiprą, 2016 m. sausio 24-31 d. įspūdžius.

Sausio 24-oji diena.

Visą naktį važiavome iš Klaipėdos į Vilniaus oro uostą, anksti ryte susėdome į lėktuvą, ir apie 9:30 val. sėkmingai nusileidome viename iš Kipro miestų - Larnakoje. Nors naktis be miego, bet kelionė juk prasideda jau dabar, tad negali bimbinėti, kai norim per 7 dienas pamatyti kuo daugiau :) . Man asmeniškai skrydis buvo labai sunkiai ištveriamas, kadangi naktį beveik nemiegojus (toks ten tas miegas autobusiuke), dorų pusryčių nepavalgius, pykino visas tris skrydžio valandas. Bet diena tik prasideda, reikia veikti :)

Na, ką gi, 9:30 val. mes jau Kipre, pradedame kelionę. Automobiliuką nuomojomės iš anksto enterprise.com, gavosi 80,86 eurai septynioms dienoms, turėjom tokias privilegijas, kaip antras vairuotojas bei stiklo ir dugno draudimas. Nieko viso to iš tikro neprireikė. Tik tiek, kad pati užsakinėjau mašiną, tad pagal nutylėjimą buvau "pirmoji vairuotoja", bet visus 1200 km suvairavo Linas :) Jam tai buvo savotiškas iššūkis - pirmą kartą važiavo su automobiliu, turinčiu automatinę pavarų dėžę, bei - pirmą kartą eismu - kairiąja puse. Aš buvau už šturmaną ir navigacijos balsą :D

Beje, autonuomos aikštelė buvo tolėliau nuo oro uosto, tad iki ten mus pavežė kompanijos autobusiukas, "meeting point'as" buvo aprašytas nuomos dokumentuose.

Tik atvykus, Kipre buvo šaltoka, apie +6 laipsnius tiktai, pūtė šaltas vėjas. Truputėlį nepasisekė. Na, bet svarbu - nelyja :) Temperatūra mūsų planų nė kiek nekeičia. Šiandienos tolimiausias tikslas - nuvažiuoti iki Cape Greco, pakeliuj aplankant įvairius objektus.

Pirmiausia prasukome pro Larnakos druskos ežerą. Kaip ir tikėjomės - flamingus pamatėme (!), tik iš labai toli.

Pasidžiaugę reginiu, važiuojame į miesto centrą, pro Larnakos senamiestį ir stabtelime prie Šv. Lozoriaus bažnyčios. Čia buvo palaidotas Larnakos vyskupas Lozorius ir vėliau jo kapo vietoje pastatyta bažnyčia, pavadinta jo vardu.
Čia atrakcija - aikštėje besibūriuojantys balandžiai :D.  Linas vaizdavo "Mozę einantį per prasiskiriančią jūrą" :D

Toliau užsukame į Nisi paplūdimį :) (matėme vieną banglentininką)

Agia Napoje (išvetus reiškia - Šventoji giria) aplankome vienuolyną. Manoma, kad jis buvo pastatytas XV amžiuje, kuomet Kiprą valdė venecijiečiai.

Papietaujame veikiančioje kavinėje.

Užsukame prie Agia Napos akveduko. Šiuo akveduku vanduo buvo tiekiamas iš kalvų prieš tai lankytam vienuolynui. Tad pastatytas buvo panašiu laiku, kaip ir vienuolynas. Akveduko aukštis varijuoja nuo 1 iki 12 metrų, ilgis - 1,3 km. Vanduo vienuolyne ištekėdavo per šerno galvą, kurią matėme prieš tai nuotraukoje, o kita atšaka buvo nukreipta į fontaną su skulptūra. 1887 rugpjūčio mėnesį fotografo padaryta nuotrauka, kurioje moteris pildo ąsočius vandeniu vienuolyne įrodo, kad iki to meto akvedukas dar buvo naudojamas.

Saulei besileidžiant skubame prie Cape Greco kyšulio. Įspūdinga uolėta, korėta pakrantė,