2016 m. liepos 11 d., pirmadienis

Daugiau gamtos. Kipras 2016. V dalis

Sausio 28 d.

Šios dienos maršrutas atrodė štai taip:

Tik nereikėtų tikėti laiko nuoroda. Na, su kokiu džipu gal ir pavyktų tiek laiko užtrukti kelyje, bet su mūsų išsinuomota maža ekonominės klasės mašinyte, mes vieną trumpą atkarpėlę važiavome labai lėtai ir ilgai :D Bet apie viską iš pradžių.

Pirmoji stotelė - netoli Koralų įlankos, garsėjančios gražiais smėlio paplūdimiais. Užsukom "lobiuko" bet jo neradom. Vieta labai keista ir visai nesužavėjo, gal kažkiek net ir baugi vieta su keistu nameliu ir keistais radiniais :)

Toliau mus vėl vedė Geocaching, šioje seno laivo įlankoje, nors lobiuko ir neradome, tačiau pačia vieta likom sužavėti.

Kita graži vieta pakeliui -  Cape Drepanum.

Čia pat Agios Georgios archeologinė vieta - garsi ir piligrimų lankoma. Šioje vietoje, 1950-ųjų metų pradžioje,  buvo iškastos VI a. statytos trys krikščionių bazilikos ir pirtys. Piligrimų susitikimo vieta yra nedidelė koplyčia, statyta XIII-XIV a. ir pavadinta taip pat Agios Georgios pavadinimu.

Pavažiuojame toliau - iki vieno svarbiausių šiandien mūsų lankomų gamtos objektų - Avakas gorge tarpeklio

Tarpeklis įspūdingas savo išgraužtais krantais, skardžiais, kanjonais

einame, grožimės gamta :)

..o štai ir žymusis įstrigęs tarpeklio akmuo:

Valandėlę pavaikščioję, toliau norime nuvažiuoti į šiaurinę salos pusę ir navigatorius mums rodo, kad 9 km žvyrkeliu galime nukirsti kampą. Ir tai kas atrodo arčiau - TIKRAI ne visada yra greičiau :D

7 kilometrų atkarpą - užkilimą į kalną įveikėme per pusę valandos :) Čia buvo uolėtame kalne išgremžtas kelias. Stengėmės važiuoti labai atsargiai :) vis išlipdami iš mašinos, kad mašina būtų lengvesnė ir sklandžiau pravažiuotų nelygumus.

Pagaliau užkilome iki civilizacijos :D o tiksliau -  ožkų, avių fermos. Kokios akmenuotos čia pievos (!)...

Nuo šios fermos kelias jau buvo labai geras - t.y. žvyrkelis toks, kokio ir tikėjausi.
Pakeliui matėm įvairius gyvūnus. O čia kiaulė ar šernas (?) :D

Atvykome į Afroditės maudyklas. Tikima, kad šioje grotoje - natūralioje versmėje, maudydavosi pati grožio ir meilės deivė. Dar pasakojama legenda, kad būtent čia esančiame šaltinyje besimaudančią grožio deivę Afroditę pastebėjo Adonis, medžiojantis Akamo miškuose, ir ją įsimylėjo. Mums tai dar viena keista vieta, gal būt vasarą, kai viskas žaliuoja, atrodo romantiškiau, o dabar tiesiog šakaliai nukarę :)
Akamo pusiasalyje įkurtas gamtos draustinis, kuriame saugoma laukinė gamta. Teritorija labai tinkama žygiams pėsčiomis. Čia yra įrengta keletas nuostabių 'haikinimo' trasų.

Lipame aukštyn, aukštyn..

Kuo aukščiau, panorama vis gražėja :)

Pradžioj kilom aukštyn visi keturi. Neįsidėmėjom kelio pradžioje maršruto aprašymo. Tikėjomės, kad tai koks nors aplink-kelis, na paeini ir ratu grįžti į tą pačią vietą. Tačiau kol kas kelias vis ėjo tolyn ir aukštyn. Juratė su Giedriumi nutarė jau leistis žemyn, o mudu su Linu smalsumo vedami žingsniavome toliau. Vis kokius pakeleivius sutikom, klausėm - ar šis kelias yra baigtinis? :D bet ką be sutikom, ko klausėm, visi taip ir sakė - nežinom - ėjom ėjom tolyn, apsisukom ir jau grįžinėjam. Supratę, kad nežinia kada bepareisim pas savo bendrakeleivius, nusprendėm užlipti dar į matomą aukščiausią vietą ir tada jau grįžti. Nusileidę, trasos pradžioje, stendo paveikslėlyje išnagrinėjom trasą - ji "apvali"!!! 7 km .. :) mmm...
bet jau saulė leidosi, visi pavargę, Giedriui su Jūrate tikriausiai nusibodo mūsų laukti. :)

Sugrįžę į Paphos, pasilepinome vakariene pakelės restoranėlyje :)

Pafosas. Akamas. Kelionės pabaiga. (Kipras VI dalis)