2013 m. rugpjūčio 11 d., sekmadienis

Kelionė į Suomiją 2013 m. rugpjūčio 3-10 d.

Kaip mes nusprendėme keliauti į Suomiją.

Kadangi dauguma mūsų šeimos narių rugpjūčio mėnesį turėsime atostogas, nusprendėme, kad rugpjūčio 3-10 d. būtų gerai visiems kartu pakeliauti. Gal važiuojam į Rygą ir keliamės kruizu į Stokholmą? Ne, per daug laiko kelyje ir per mažai pamatysim. O gal pasinaudojam kokiu paskutinės minutės pasiūlymu ir skrendam į Turkiją ar kokią Tenerifę? Ne, vasarą keliauti į šiltus kraštus - per karšta. (Tuo labiau, kad dabar jau žinom, jog ir Lietuvoje tą savaitę buvo beprotiškas karštis). Gerai, tada į šiaurę - pvz Škotiją?! Gal?.. o gal į Suomiją? ten ir gamta graži, ir nė vienas šeimos narių nebuvę, ir pažvejot būtų ir gamtos pažiūrėt, ir Helsinkį pamatyt? Taip! ši mintis visiems tinka :)
Ėmėm rinkti medžiagą apie Suomiją, domėtis, ką vertėtų šioje šalyje pamatyti :) Perkam kelto Talinas-Helsinkis-Talinas bilietus, ieškom, kur apsistosim nakvynei Taline ir t.t. Pakuojamės..

Gana dažna keliautojų, turinčių kates, pirmoji "kelionės" nuotrauka. :)

2013-08-03
Ir štai šeštadienio ryte  8:04 val. du ekipažai su aštuoniais žmonėmis susitinkame autostrados sutartoje vietoje, nuo kur kartu ir pradedame kelionę :) Kelias nuo Klaipėdos per Plungę, Mažeikius, Saldus,.. pradžioj su menkais sutojimais - kam dar į krūmus pabėgt, kam blakstieną iš akies išsikrapštyt, o kam dar ir bagažinę užsidaryt :) (pasirodo sugebėjom pajudėt iš aikštelės su pilnai atvira bagažine :D Jei ne priekyje buvusio ekipažo perspėjimai, nežinia, kada būtume pajutę :D laimė, kad daiktai nepabiro.) Beje, tokioje kelionėje, kai dalyvauja 2 ir daugiau automobilių, nepamainomas dalykas yra RACIJOS! gaila tik, kad mūsiškė viena pagedusi, nežinia dėl ko.. bet bent jau viena kryptimi buvo galima labai gerai tekstą perduoti, o kita kryptimi - sutartiniais ženklais gauti atsakymą. Nepaisant tokių smulkmenų, kelionė sekėsi sklandžiai. Oras buvo puikus. Rimtesniems pietums stabtelėjome likus apie 20 km iki Estijos sienos. Kol neturėjome stovyklavimo įgūdžių, kuriuos labai puikiai išvystėme vėliau kelionės eigoje, kad pasiimti maistą, bei įrankius knisome bagažines, ir tai ne viską, ką norėjome, radome. Pietavome ant pajūrio smėlio pasitiesę staltiesėlę.

Maistą saugojom nuo pustomo smėlio. Vėliau jau žinojome kaip ir kur reikia pasidėti reikalingus daiktus. Patarimas: susidėt atskirai nuo visų kitų daiktų maistą, kurį valgysi kelionės metu, čia įeina ir indai, įrankiai, staltiesė, kėdės, stalas (jei nėra aikštelėje) servetėlės rankom nusišluostyt, peiliai, lentutės, gėrimai ir pan.  Čia, kur sustojom -  gera stovėjimo aikštelė. Puikus laukinis Latvijos paplūdimys. Tik.... kuo giliau į mišką, tuo daugiau popierėlių... :( Nuvylė latviai savo "tvarkingumu". Labai labai trūksta tualetų tokiose sustojimo vietose, kur važiuoja gana didelis turistų srautas. O jei ir yra tualetas, tai jis pats bei visa aplinka ir net ant kelio labai "užminuota". Nepaisant to kelionė vis tiek ėjosi puikiai :) Kitas sustojimas - kavos pertraukėlė. Čia galėjom išleisti turimus metalinius latus.  Ne už ilgo - Latvijos-Estijos siena. Ir čia nepraleidom progos paieškoti lobiuko :) (Geocaching.com) Čia pirmas lobiukas šioje kelionėje, bei pirmas rastas lobiukas Estijoje. Puiku.

Tęsiam kelionę. Apie 19 val esame jau prie pat Talino. Hesburgeryje užkandam. Gana sočiai :) Įvažiuojame į Taliną. Prie viešbučio, kuriame nakvosime - stovėjimas mokamas ištisą parą. Prieš tai jau išsiaiškinau, kur reikėtų statyti automobilį. Kadangi tai buvo šeštadienio vakaras, tai statėme SUDALINN zonoje - kur šeštadienį nuo 15 val. jau yra nemokamas.

Gana sėkmingai radome vietos, pasiėmėm reikalingus nakvynei daiktus ir pėsčiomis kulniavome 1 km per patį miesto senamiestį į jame esantį viešbutuką - Tallinn Old Town Hostel - Alur, esantį Lai 20 adresu.

Buvome 8 žmonės, gavome vieną kambarį su 8 lovomis.

Mokėjome 88 eurus už naktį. Visi mūsų kelionės dalyviai buvo labai patenkinti nakvynės vieta bei nedidele kaina. Užsiregistravę, gavę raktus ir pasidėję daiktus išėjome pasivaikščioti po senamiestį. Miestas puikus, vaizdai gražūs.

Dar ir vieną lobiuką suradome :)

Anksti ryte mūsų automobiliai atrodė gana vieniši :D

Rugpjūčio 4 d. Helsinkis.

Keltas Talinas-Helsinkis išplaukia 8:00. Maždaug apie 7 val. mes jau stovime eilėje. Į Suomiją kelsimės VIKING LINE kompanijos keltu. Šio reiso bilietai buvo ne itin brangūs. Mūsų 8 asmenų, dviejų ekipažų bilietas kainavo 150 eurų. (atgaliniai buvo brangesni - 218 eurų).

Dvi su puse valandos ir mes jau grožimės Helsinkio pakrante. (Čia Suomenlina, kurioje šį kartą nepabuvojome).

Nors eilėje prie kelto mūsų automobiliai stovėjo vienas po kito, įvažiavus į keltą mus gerokai išskyrė :) Todėl išvažiuojant turėjome kažkur susitikti. Racijos tokiame reikale labai gelbėja. Susitikome degalinėje. Čia pirmos nuotraukos.

Pamatėm, kad "parkingo" darbuotojas nagrinėja greta stovinčią mašinytę, supratome, kad stovėjimas net degalinėje! mokamas. Tad ilgai netrukę patraukėme kempingo "Rastila" link. (Apie 15 km į rytus nuo Helsinio centro). Čia kainos, kaip ir priklauso greta miesto esančiam kempingui - nemažos (kainas jau žinojau pasiskaičiusi kitų keliautojų atsiliepimus) - taigi - 15 eurų už palapinę, 5 eurai už suaugusį. Vieta puiki, įsikūrėm, pasistatėm palapines, virtuvėlėje pasigaminom pietus (virėm makaronus su jau iš anksto paruošta mėsyte-guliašu). Labai patogu: prieš išvykstant mama patroškino mėsos gabaliukus kaip guliašui, ar plovui, užsuko karštus stiklainiuose. Taip mes turėjom greitai paruošiamo karšto, pilnaverčio maisto. :)
Pasisotinom, nusiprausėm, persirengėm. Šiek tiek atsipūtėm. :)

Mašinų stovėjimas bet kur Helsinkyje - mokamas. Todėl miesto apžiūrėti vykome metro traukinuku. Nežinau, ar / ir kiek sutaupėme (nepasižiūrėjau, kokios parkingo kainos). Važiavimas pirmyn-atgal metro mums visiems aštuoniems atsiėjo 33 eurai. Suaugusiam į vieną pusę bilietas 2,20 euro, vaikui - 1,10 euro.

Miestą apžiūrėjome. Mieste radome tris lobiukus :) Specialiai neieškojom, bet ten, kur pakeliuj ėjome, ten ir ieškojome.

Grįžę į kempingą ėjom pasimaudyt į ežeriuką,.. ne, į Baltijos jūrą :) kurios čia pilna "ežerų ir upių" pavidalu :)
Per "jūrą" - tiltas, kuriuo važiuoja metro traukinukas :)

Prie šio kempingo ir lobiuką surasti turėjome laiko :)

Rugpjūčio 5 d. Turku archipelagas. Nagu.

Kadangi Vytas jau nesitvėrė kailyje dėl plačiųjų žvejybos plotų, sekančią dieną, susipakavome daiktus ir patraukėme Turku archipelago link.

Pradžioj, dar daug nežinodami apie salas, nusprendėme vykti į Nagu salą. Pagal turimus žemėlapius, atrodė, kad iš šios salos keltu galima persikelti į Turku. Todėl tikslas Nagu sala. (~220 km)

Kaip ir buvau paskaičius, privažiavus kelio galą, kuris turėtų tęstis vandeniu, stovi eilė automobilių, belaukiančių kelto. Pagal kitų keliautojų aprašymus buvo žinoma, kad kai kurie keltai yra mokami, kai kurie ne. ir pirmasis, su kuriuo "susidūrėme" buvo nemokamas :). Buvo smagu :)

Atvykę į Nagu salą pradėjome žvalgytis kempingo. Vienas jų - Grännäs - buvo maždaug per vidurį Nagu salos. Užsukome pasiteirauti kainų bei, kaip atrodo.  Kaina - 10 eurų už palapinę ir 5 eurai už žmogų. Vieta rami, graži, pakrantė žolėta, atsisukusi į rytų pusę. Nusprendėme pasižiūrėti, kaip atrodo kitas kempingas - už 10 km į vakarus. Tad ten ir patraukėm. Kaina - 17 eurų už palapinę ir viskas. Kaina patraukli. Kempingas šiek tiek prastesnis už Rastila. Tualetai lauke, toli nuo dušų. Už elektrą reikėtų mokėti papildomai 5 eurus. Nesinaudojome. Bet yra karštas vanduo. Yra paplūdimys - smėlėtas :) į pietvakarių pusę. Gražu. Sekantį rytą Jokūbas su Greta čia pasimaudys :)

Čia ir nusprendėm apsistoti. Jau pareigomis pasiskirstę: aš, Linas, Ieva ir Greta statom palapines, Mama ir Inga ruošia maistą - Šaltibarščius!.

Vytas su Jokūbu eina žvejoti :) (Prieš tai pašto skyriuje Vytas nusipirko leidimą žvejoti visame vakarinės Suomijos salyne, kainavo 22 eurai savaitei)

Čia pat, visiškai čia pat - pilna mėlynių! :)

Vakare visi einam žvejoti :)

ir pirmoji sugauta žuvis - močiutės ! ešeriukas :)

Nors žuvys aplink vandeny šokinėjo, kibimas buvo nestiprus. Viso sugauti 4 ešeriukai. Na, rytoj žuvienę bus galima išvirti :) Kadangi ne itin kibo, o dar ir pasiskaitę kažkurio keliautojo aprašymus, kad labai gražios yra Alandų salos, o ypač Brändö, Torsholma ir kt. šalia esančios, nusprendėme kitą dieną važiuoti link jų.

Ryte, pasidomėjus, ar yra netoliese lobiukų, pamačiau, kad yra iškart kitoje saloje, į kurią kelia nemokamas keltas. Tad kol kiti tvarkė stovyklavietę, ir pakavo daiktus į mašinas, aš su Jokūbu, Ieva ir Linu nusprendėme persikelti į Korppoo salą. Pradžioj galvojome, kad keltai kelia "non stop". Tačiau pusvalandį palaukę nusprendėm vistik žvilgterėti į tvarkaraštį :) pasirodo jie laikosi tvarkaraščio :D Tad šiek tiek nenaudingai praleidome gerą pusvalandį :). Galų gale, sulaukę kelto, persikėlėme ir ieškojome lobiuko. Pradžioj niekaip negalėjom rasti. Jau beveik grįžinėjome, kai pamatėme priešais ateinančius du vyresnio amžiaus žmones, kurių vienas buvo nešinas planšetiniu kompiuteriu. Iškart supratome, kad tai irgi "geokečeriai" :) o jie taip - op! ir pirmu taikymu surado lobiuką mūsų akyse :D Bandėm kalbinti angliškai, vokiškai, tačiau jie parodė, kad nesupranta mūsų. Bet suprato, kad mes irgi tuo pačiu tikslu vaikštom šioje prieplaukos dalyje. Jie pasirašė, davė mums pasirašyt, ir padėjo dėžutę atgal į vietą.

Sugrįžę į kempingą, susėdom į mašinas ir patraukėm 170 km į Alandų salas. Rugpjūčio 6 d.

Kodėl nevažiavome per apačią? nes pasiskaitėme, jog apačioj yra keli mokami keltai. Turimuose lankstinukuose užmatėme, kad 1 automobiliui kainuoja 35 eurai, todėl nusprendėme vykti per Turku, tuo pačiu užsukant į Naantali (gal būt Mumių trolių parke apsilankysim?). Per tą pusę yra tik vienas mokamas keltas.

Užsukę į Naantali apie 17 val., supratome, kad Trolių parke neapsilankysim. Kadangi darbo laikas ribotas, ir kaina vienam žmogui virš 20 eurų.. Tad, užsukę į prekybos centrą, apsipirkę reikiamų produktų, važiuojame toliau savo tikslo link.
Kustavi'yje laukiam nemokamo kelto į Pieskeri.

Apie 18-19 val privažiuojam Ava-Osnas perkėlą, stojam į eilę. (Tik vėliau sužinosim, kad tai buvo paskutinis reisas tą dieną. Atsistiktinai suspėjom.) Su Linu dar subėgiojam lobiuko, kuris mums pasirodė gražioje vietoje ir labai įdomus: toks kaip inkilas medyje, o jame - nemaža dėžutė.

Užsižymim ir pamatom, kad jau atplaukia ir švartuojasi didelis laivas, bėgam atgal į mašiną.

Čia vaikšto daili mergina ir parduoda bilietus. Bilietas automobiliui pirmyn-atgal kainuoja 20 eurų. Arba su tuo pačiu "atgaliniu" bilietu gali tęsti kelionę į priekį.

Smaguma. Plaukiam dideliu laivu apie 45 minutes. Gražūs vaizdai, gražus laivas. Laive galima nusipirkti karštų gėrimų, užkandžių.

Ir štai mes jau vienoje iš Alandų salų. Čia pastebime, kad mūsų automobilis yra vis tik asfalto spalvos :D

Vienoj vietoj stabtelėjus pralinksmino "red-cars meeting" :D

Vienoje aikštelėje jau stovėjo 5 raudoni automobiliai, ir atvažiavo dar du mūsų. Prie raudono namelio sustoje, ant raudono asfalto. Ir dar šalia buvo raudonas mini golfas.

Sustojome prie kempingo. Užėjome pasiklausinėti, kokios sąlygos. - už palapinę 11 eurų ir už automobilį 4 eurai. Liekam čia. Kiekvienas žino savo pareigas. Kas palapines stato, kas maistą ruošia, kas eina žvejot :D
Dar beįsikuriant, sutikom ir rusų, ir lietuvių tame pačiame kempinge, ir čia, pakrantėje, rusas per pusvalanduką sugavo dvi nemažas lydekas. :)

O po vakarienės - visi eina - kas žvejot

kas fotografuot ;)

Rugpjūčio 7 d. Liekam tame pačiame kempinge. Pirma diena, kuomet mes niekur nesikraustom :)
Rytas šiek tiek apsiniaukęs. Po pusryčių Vytas eina žvejot, o likusieji 7 važiuojam su 1 automobiliu apžiūrėti salas. Kylam iki Fiskio.

Pakeliuj stojam pavaikščiot, apsižvalgyti.

Ant pakelės uolų naudojam tai, ką išmokom laipiojimo uolomis klube :D

Po neilgo pasivažinėjimo grįžtam pietų. Parsikviečiam Vytą, o jis štai su kokiu laimikiu!

Visi džiaugiasi :D

Merginos net rengia fotosesiją :D

Papietaujam

Pradeda šiek tiek lynoti. Tempiam tentą.

Lietus nuotaikos per daug nesugadina. Jokūbas lieka su Vytu žvejoti, o mes važiuojam į kitą salos galą - t.y. į apačią, link Torsholmos.

Užsukam prie Brando bažnyčios, kuri iš vidaus mums pasirodė panaši į Vanagų bažnyčią.

Pakeliuj pamatome žąsis - Kanadines bernikles.

Taip pat ieškom ir lobiukų. Vienas jų - maudymosi vietoje. Gaila, kad lynoja, išsimaudytume :)

Prajuokino persirengimo būdelių skiriamieji ženklai:

Važiuojam toliau. Geo-lobiavimas super geras yra tuo, kad atveda į gražias, lankytinas vietas. Taip mes ir paplūdimį radome, bei gražią aikštelę prie kelio, kur pasilipus ant uolos randi suoliukus su stalu.

Privažiavome ir Torsholmos perkėlą. Nuo čia keltas vėl mokamas. Tad mes čia netoliese ieškome lobiuko. Nors ir lynoja, gražių vaizdų vis tiek nesugadina.
Laabai gražu:

Gausybė bruknių:

Pasivažinėjus grįžome į stovyklavietę. Moterys iškepė lydeką, labai skaniai ją sutriauškėm.

Debesys prasisklaidė. Buvo nuostabus vakaras su nuostabiu saulėlydžiu.

Net ir aš spiningą pamėčiau.

Rugpjūčio 8 d. Keltų tvarkaraštyje pasižiūrėjom, kada keltas - 12:40.Tvarkaraštis surašytas švediškai, na, bet pagal bendrą supratimą, nustatėm, kokia tai diena ir kelintą valandą kelsimės atgal į Turku archipelagą ir važiuosime link Helsinkio. Tad pagal tai orientuodamiesi, netempdami labai į vakarą, gaminam maistą, pakuojamės daiktus, palapines ir vykstam į prieplauką. Kelto taip pat laukia dar keletas mašinų. Laukiam laukiam... ir meškerės sumerktos

ir lobiuką vietoj radom,

ir šiaip fotosesijas vykdėm

jau kaip ir laikas laivui atplaukti, o jo kaip nėra taip nėra... plaukioja tik gretutinis keltas į netoli esančią salą. Vieni iš laukiančiųjų (rusai) sumanė pasiklausti to kelto darbuotojo - kame reikalas, kodėl nėra laivo? o jis angliškai paaiškino, kad keltas bus tik 15:10. t.y. už poros valandų. Pasirodo tvarkaraštyje surašytas grafikas tokia tvarka: Pirmadienis (valandos), Antradienis, Ketvirtadienis (valandos), Trečiadienis (valandos), Penktadienis (valandos), ir šeštadienis, sekmadienis (valandos). Štai taip. Šiandien buvo ketvirtadienis, o mes laukėme kelto pagal trečiadienio grafiką. ir mes tokie buvome ne vieni :D
Kadangi buvo labai šilta ir graži diena, nusprendėm važiuot išsimaudyti į vakar aplankytą maudynių vietą! Dar pakeliui užsukome į taip pat vakar matytą parduotuvėlę, kuri vakar tuo laiku jau nebedirbo. Apsipirkom būtinų maisto produktų, ir važiavom maudytis.

O Vytas tuo metu kitoje kelio pusėje, toje pačioje Baltijos jūroje sugavo dar vieną lydeką!

Papramogavę grįžtam į prieplauką. Čia jau mūsų laukia laivas.

Įdomu buvo tai, kad mums laive nurodė važiuoti į balkoną :) mašinos buvo suvažiavusios dviem aukštais, dar tuo pačiu keltu plukdinosi keletas fūrų.

Laive geriam kavą ir kakavą.

Kito kelto reikėjo ilgėliau palaukti. Anas laivas buvo pilnut pilnutėlis, o mažesnieji keltai per kelis kartus tokį kiekį mašinų tik gali perkelti. Mes iš jo išvažiavome beveik paskutinieji, tad eilėje atsidūrėme pačiam gale. Belaukiant kelto - šalikelėje valgom mėlynes.

Įsijungus Geocaching, pamačiau, kad kitame krante, dar apie 1 km paėjėjus keliu, prie Kustavi bažnyčios yra lobiukas. Kadangi eilė buvo ilga, į vieną keltuką visos netilps, nusprendžiau, kad kelsiuosi pirmiau pėsčiomis ir paėjėsiu iki lobiuko. Su manimi kėlės ir Inga su Ieva bei Jokūbas.Kol mes su Inga ieškojom lobiuko, Ieva stovėjo ant kelio, kad mūsų vairuotojai nepravažiuotų pro šalį. Lobiuką šiaip ne taip radau.

Mums jų belaukiant pradėjo lynoti.  Laukėm ilgokai, nes tvarkaraštyje buvo pertrauka.. :) šiek tiek nesuderinta su anuo laivu.. na, bet susiskambinom, ir pasisakėm, kad einame į netoliese esančią parduotuvę. Tad parduotuvėje ir susitikome.
Toliau keliaujame atgal - Helsinkio link.

Pabandysime ieškoti kitų keliautojų nurodytos vietos beveik laukinėje gamtoje. Koordinates turėjome, "šnekantį" navigacijos prietaisą turėjome, tad juo ir pasikliovėme.
Įvažiavome į toookį gūdų mišką :)
Jau tokia prieblanda buvo... Net elnius matėme!

Važiuojant tuo mišku buvo keletas kempingo ženklų su nuorodomis, kad galima statyti palapines, yra tualetai, vanduo, galima maudytis. Visa tai išsklaidė šimtaprocentinį laukiniškumą :) atvažiavę į duotą tašką, pamatėme, kad tai tikrai graži vieta. Pilna mėlynių! Čia ir įsikūrėme. Pasistatėm palapines, pasigaminom vakarienę, pavalgėm, pavakarojom.

Pagal prognozę - naktį užeis smarkus lietus. Dėl visa ko - įsijungiau geocaching'o žemėlapį. o ba! čia irgi yra lobiukas. Nutarėm eiti naktį jo ieškoti, tačiau toje vietoje buvo įsikūrę kiti stovyklautojai...
O naktis buvo smarki... ir smarkiai lijo ir smarkiai griaudėjo ir žaibavo.
Rytas išaušo nelietingas. Šiek tiek lašėjo nuo medžių. Anksti išlindus iš palapinės - pamačiau nematytų žąsų būrelį. Tai baltaskruostės berniklės.

Šiek tiek nusiminiau, kad toje vietoje, kur lobiukas, įsirengę kiti stovyklautojai. Tačiau belaukiant pusryčių žvilgterėjus ton pusėn pamačiau, kad ten nieko nebėra. Staigiai bėgau ieškoti :) Koordinatės nerodė labai tiksliai, tačiau po keletos minučių ieškojimo vis tik suradau! valio! :D

Pusryčiam - avižinė košė su mėlynėmis :)

Rugpjūčio 9-tos dienos tikslas - Heureka pramogų parkas. Iš gūdaus Suomijos miško vykstame Helsinkio link, į už Helsinkio esantį miestelį Vantaa. Pakeliuj Linas grožisi stulpais.

Ir štai mes Heurekoj. Kaina: Heureka su planetariumo filmu - 16 eurų vaikams, moksleiviams, studentams, senjorams ir bedarbiams, 23 eurai suaugusiems. Šiek tiek permokėjom už Gretą.. nes kažkaip nepamatėm iškart, kad ir moksleiviams nuolaida.. Šiuo metu Heurekoje atkeliavusi "Human body" paroda, kuri kažkada čia neseniai buvo Vilniuje. Tuo metu mūsų kolegos vyko būtent į šią parodą, o mes turėjom progą pamatyti ją čia, Suomijoje :). Tačiau, ko tikėjomės: laisvo kritimo pojūčio, 25 m/s vėjo, važinėjimo kvadratiniais ratais bei "Formulė 1" mašinos sustatymo - viso to nebuvo.. matyt tai keičiama parodos dalis, kurią šiuo metu užėmė "Human Body", čia pavadinta "Body worlds".
Nepaisant to, vis tiek Heurkoje buvo smagu:

Po apsilanklymo Eurekoje, ieškojome kempingo nakvynei. Vytui "Laimutė" (kalbantis navigacijos prietaisas) sakė, kad kažkur netoli Rastilos yra kitas kempingas. Na, kiek aš prieš kelionę nagrinėjau, tai neradau... bet ginčytis negalėjau. Tačiau "Laimutė" šį kartą ir mus apmovė :D kito kempingo nėra. Tad grįžome į Rastila kempingą. Vėl pasistatėm palapines - jau paskutinį kartą šioje kelionėje. Pavakarieniavome sočiai - makaronų su dešrelėm. Kas norėjo, šiltai išsiprausė, pavakarojom ir, ilgai nenaktinėję ėjom miegučio.

Rugpjūčio 10 d. - keturios valstybės, trys sostinės.
Ryte atsikėlėme 6 val. Kas praustis, kas kavos gert, kas pavalgyt, kas palapines išardyt. 7:40 val. pajudėjom perkėlos link. Nuvykę beveik į vietą gavome darbuotojų paaiškinimus, kad esame visai ne toje senamiesčio pusėje, ir mums dar apie 4 km reikia važiuoti į kitą vietą. Kai kam tai kainavo šiek tiek išgąsčio ir nervų, bet nuvykome sėkmingai. Į keltą nepavėlavome, bet jau eilėj laukti nereikėjo. Privažiavom, užsiregistravom ir - į laivą. Šį kartą kėlėmės su Eckerö Line. Keltas atrodo prabangesnis, nei tas, su kuriuo atplaukėme. Laivo priekyje buvo didelė koncertų salė.

Spėjame, kad tai kruizinis laivas, pakeliui paimantis ir keleivius.

Sėkmingai perplaukėme iš Suomijos (1) sostinės Helsinkio(1) į Estijos(2) sostinę Taliną(2).

Už miesto įsipylėme kuro ir patraukėme Rygos link. Latvijoje dar sustojome gražioje pajūrio aikštelėje, kur upė įteka į jūrą.

Išsitraukėm stalą, primusą, išsivirėm vandens, užsipylėm makaronus. Taip pietums turėjome šilto maisto.

Toliau link namų - per pačią Latvijos(3) sostinę Rygą(3) :)
Gana stipriai lijo lietus, tai šiek tiek prailgino kelią namo. Apie 21 val. jau įvažiavome į Lietuvą (4).

:) Lietuva mus pasitiko gražiu debesuotu saulėlydžiu be lietaus. Tačiau kelias iki Klaipėdos buvo paskendęs rūke.
Prieš pat Klaipėdą sustojome padėkoti vieni kitiems už puikią kelionę, atsisveikinom ir namo parvykom lygiai 24 val. :)